Reklama
 
Blog | Miroslav Bartek

Zelení: od liberálů ke xenofobům

Ačkoliv Zelení nebyli zastoupeni ani v minulém parlamentu jejich politika na komunální úrovni jasně signalizovala jakým směrem by se udávali.

Ačkoliv Zelení nebyli zastoupeni ani v minulém parlamentu jejich politika na komunální úrovni jasně signalizovala jakým směrem by se udávali.

Zatímco jiné uskupené se pokoušela oslovit voliče strachem z imigrantů, tito šli ještě dál. Snažili se rozdělit města a předměstské oblasti a ze spoluobčanů z venkovských oblastí udělat občany druhé kategorie.

Že tento plán nevyšel, je vidět na volebních výsledcích z Jihomoravského kraje.

Ve venkovských oblastech získali něco málo přes 1% voličských hlasů.

V Brně to bylo 2,5 procenta a to především(nebo možná) díky tomu že peníze na ekologii použili na uplacení občanů Brna.

A je dobře že na to občané neslyšeli.

V minulém roce nás(venkovany) nepřipustili k referendu o nádraží, které nás povětšinou zajímá více než samotné Brňáky a je důležitým uzlem pro celý Jihomoravský kraj.

Například okres Brno-venkov je jen jakýmsi rozšířením Brna a veškeré plány na rozvoj ho i tak berou, venkované některé úřady mají jen v Brně.

O tom vypovídá i to, že denně přijíždí do Brna na sto tisíc lidí právě z venkova.

A tak zatímco Brno láká investory do technologických parků a slibuje jim pracovní sílu nejen z Brna, ale díky propracované obslužnosti i z přilehlých oblastí, radní s fašizující rétorikou se čas od času nechávají slyšet, že jen zneužíváme jejich infrastrukturu a nic z nás nemají.

Otázkou je, proč teda města mají přidělený kus koláče z daní právě podle velikosti, proč vždy když se mluví o změně, tady na toto téma padne řeč?

Strana Zelených se svým koaličním partnerem, který je de facto jen odštěpená část strany, Žít Brno, se vydala cestou budovaní nových zdí, tentokrát ne z oceli a betonu, ale za pomoci ekonomických nástrojů.

Nastavili dvojí ceny na základě místní příslušnosti. Zkrátka máš bydliště v Brně, budeš platit nižší cenu, jsi venkovan, bude vyšší.

Sice to zamaskovali za jakousi slevu, ale pravda je, že při každé komunikaci s jakýmkoliv odborem, ceny jinde v republice porovnávají jen s cenou po slevě v Brně.

V tom případě už nelze mluvit o jakési slevě, ale o přirážce pro ostatní.

Jízdné pro nás venkovany je nyní tak drahé, že vyjde výhodněji koupit staršího nafťáka, kuchnout mu katalyzátor, uvalit filtr pevných částic, nebo se s tím nepárat a uvalit všechno za výstupem z motoru i s výfukem a s tím jezdit do práce raději než jet městskou.

A v klidu tím vybavit celou početnou rodinu, protože to vyjde pořád ekonomičtěji než jet městskou.

Nevím, jestli se zrovna toto nazývá ekologická politika.

Jen pro srovnání, roční jízdné v Praze je na stejné úrovní jako v Brně, přitom Pražská hromadná doprava doprava obsluhuje daleko větší území než je město Brno i s Brno venkov dohromady.

Venkovan zaplatí i čtyřnásobek toho co Pražák bydlící na okraji města!

 

Odkud jdou peníze na “slevu” pro Brňáky?

Stojí za zmínku kde Zelení tyto peníze berou.

Z peněz určené pro životní prostředí, které by měly jít na řešení ekologických problémů.

Místo toho aby řešili ekologické výzvy města, kterých je určitě dost, je rozděluje mezi občany města.

Dochází tak k paradoxní situaci, zatímco ostatní města si stěžují na nedostatek financí na odpadové hospodářství, Brno ještě svým občanům za produkci odpadů platí!

Otázkou zůstává jak tedy nakládají s odpadem.

Jestli vymysleli nějaký zázračný způsob jeho likvidace, nebo prostě ho za čas nalezneme tlející v nějaké nedaleké krasové lokalitě.

 

Brno chce ekonomicky zlikvidovat přilehlé obce

A aby toho nebylo málo, Brno zaútočilo i na daňové příjmy menších obcí v jeho okolí.

Jeho radní se netají tím, že jim jde o to aby se občané těchto okolních obcí přihlašovali, klidně i “na fintu”, do jeho částí a tím tyto chudší oblasti obrali i o to málo co mají!

Před časem jsem napsal dotaz pomocí datové schránky jak se dostat onomu výhodnému ročnímu jízdnému.

Jasně jsem napsal, že dojíždím do Brna a na tom nic nechci měnit, jestli stačí se přihlásit někam na ohlašovnu.

Zpět mi přišel celkem podrobný návod jak to mám udělat. Samozřejmě ne na ohlašovnu.

Možná i kvůli tomu se v Brně rozvíjí podnikání s přihlašováním do jakýchsi pobytových farem podobně jako se v Praze přihlašují firmy na virtualní adresy.

 

Modré zóny

Společně s předchozím opatřením ještě Zelení vyrukovali s modrými zónami.

Samo o sobě nic proti nim nemám, pokud bude nějaké záchytné parkoviště v okolí města s rozumnou dopravní obslužností což samozřejmě Brnu chybí.

Tyto dvě opatření současně znamenají šach mat pro venkov.

Okolo sto tisíc nás dojíždí denně do Brna, do firem, škol, úřadů, nemocnic.

Náš svět je provázaný, žijeme vedle sebe, společné, stěhujeme se, cestujeme.

A tento přirozený koloběh chtějí Zelení narušit.

Kde vezmou v Brně dostatek pracovních sil?

Pro nemocnice, úřady, firmy?

Možná je toto jejich svérázné řešení suburbanizace o kterém Zelení mluví.

Prostě nás přinutí abychom se všichni přestěhovali do měst, přelidněná města s ghetty jak je známe z latinské Ameriky, kriminalita s nájmy které si bude moct dovolit málokdo.

Osobně sám za sebe jsem rád, že občané této země řekli této politice ne a doufám že je vyženou i z Brna.


 

Slovo na závěr.

Můj vztah k ekologii, je pozitivní, poctivě třídím, biodpat házím domácí zvěři a likviduji ho i za několik sousedů.

Co se dá poctivě kompostuji.

Nepostavil jsem novostavbu a nezabral jsem ornou půdu ale zrekonstruoval starší domek.

Před nedávnem mi přišel certifikát čestného dárce coby dlouholetého přispěvatele jedné ekologické organizace která dělá spoustu užitečné práce a paradoxně (narozdíl ode mě) podporuje stranu Zelených.

 

Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.
Reklama